Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Koncepacja Pracy Przedszkola

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 7

W BIELSKU – BIAŁEJ

W I Z J A

Nasze przedszkole to miejsce, gdzie twoje dziecko czuje się bezpieczne
i zadowolone. Poznaje świat, rozwija swoje zdolności i pójdzie do szkoły bez lęku a w niedalekiej przyszłości będzie człowiekiem szczęśliwym.

Współpracuje z rodzicami w celu ujednolicenia działań wychowawczo- dydaktycznych dziecka.

M I S J A

Jesteśmy po to, by Twoje dziecko kształtowało swoja osobowość
w sposób otwarty, twórczy i aktywny.

Współdziałamy z rodziną w procesie opieki i wychowania.

Stymulujemy wszechstronny rozwój dziecka.

Tworzymy warunki do jak najlepszego przygotowania dziecka do podjęcia roli ucznia.

Stwarzamy dziecku warunki do tworzenia pozytywnego obrazu siebie i świata.

Oferujemy gamę różnorodnych zajęć w sferze literackiej, muzycznej, ruchowej, plastycznej, umysłowej.

Staramy się poznać potrzeby Twojego dziecka, gdyż diagnozujemy Jego możliwości i zainteresowania.

Odkrywamy twórcze predyspozycje Twojego dziecka i dajemy mu możliwość rozwijania ich.

Propagujemy zdrowy styl życia poprzez realizację szeregu działań promujących edukację ekologiczną.

Przestrzegamy zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka.

Analizujemy i oceniamy efekty swojej pracy.

PRIORYTETY PRZEDSZKOLA:

Ujawnianie tkwiących w dzieciach zdolności twórczych i umożliwianie ich rozwoju poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, a także otaczanie opieką dzieci z rożnego rodzaju trudnościami i deficytami.

Propagowanie działań proekologicznych.

Nasze działania w zakresie realizacji priorytetów skupiają się na:

Obserwowanie zachowań dziecięcych w celu poszukiwania indywidualnych predyspozycji każdego dziecka, planowaniu działań edukacyjnych i monitorowaniu ich efektów;

Zapewnienie dzieciom warunków do bezpiecznego i higienicznego pobytu w placówce;

Stworzenie klimatu sprzyjającego rozwojowi dzieci: akceptacji, bezpieczeństwa, oraz dążenie do tego, by przedszkole było dla dzieci drugim domem.

Kształtowanie u dzieci postaw społecznie przyjętych: życzliwości, przyjaźni, otwarcia na drugiego człowieka, wzajemnego szacunku, kultury bycia;

Kształtujemy u dzieci poczucie przynależności i dujmy narodowej;

Poszerzaniu wiedzy i umiejętności o twórczym aspekcie w rozwoju dziecka przedszkolnego;

Uczestniczeniu nauczycieli w szkoleniach, warsztatach, kursach;

Aktywizowaniu rodziców do wspólnych działań na rzecz przedszkola
i dobra dziecka;

Wspomaganiu twórczego rozwoju dzieci poprzez współpracę
z lokalnymi placówkami kulturalno – oświatowymi, uczestniczenie
w prezentacjach artystycznych i konkursach tematycznych;

Wzbogacaniu bazy przedszkola na rzecz lepszego aktywizowania dzieci do podejmowania twórczych działań;

Organizowaniu procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w sposób sprzyjający uczeniu się;

Wzbogacenie wiedzy i umiejętności określonych w Podstawie Programowej;

Realizujemy programy dostosowane do potrzeb i warunków dzieci;

Poszukiwaniu nowych metod i form prowadzenia zabaw i zajęć
z dziećmi w sposób aktywny, otwarty i twórczy;

Stwarzanie dzieciom odpowiednich warunków do aktywnego zdobywania wiedzy i umiejętności, twórczej zabawy, promowania zdrowego stylu życia oraz postaw ekologicznych;

METODY PRACY NASZEGO PRZEDSZKOLA

W pracy wychowawczo – dydaktycznej stosujemy metody oparte na najnowszej metodyce wychowania przedszkolnego „Pedagogika przedszkolna” Anny Klim – Klimaszewskiej.

Wykorzystujemy różnorodne metody wyzwalające twórczą aktywność wychowanków:

Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńska i E. Zielińska – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej,

Twórcze metody aktywności ruchowej: Carla Orffa, Rudolfa Labana,

Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,

Kinezjologia edukacyjna” – P. Denisona,

Edukacja przez ruch” – D. Dziamska,

Aktywne słuchanie muzyki” – B. Strausse,

Muzyka i rytm” – J. Dalcroze`a,

Metoda dobrego startu” – M. Bogdanowicz,

Pedagogika zabawy „Klanza”

MODEL ABSOLWENTA NASZEGO PRZEDSZKOLA

Pragniemy, aby dziecko kończące przedszkole:

Potrafiło dobrze funkcjonować w szkole w roli ucznia,

Było samodzielne, twórcze, uspołecznione, świadome swojej wartości,

Wykazywało motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego,

Umiejętnie współpracowało w grupie rówieśników,

Potrafiło radzić sobie w trudnych sytuacjach,

Posiadało umiejętność koncentracji na dłuższy czas, wytrzymałość,

Było tolerancyjne i miało szacunek wobec innych, odmiennych postaw
i przekonań,

Było samodzielne i odporne na stres,

Posiadało zdolności do obdarzania innych uwaga i porozumiewania się
w sposób zrozumiały dla innych osób,

Miało wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,

Posiadało podstawowa wiedzę o świecie ludzi, zwierząt, roślin, cechowało się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego, dostrzegało atrakcyjność własnej „Małej ojczyzny”.

Znało prawa dziecka i respektowało prawa innych ludzi,

Stosowało zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie
i sprawność fizyczna,

Znało zasady kultury, współżycia, postępowania,

Posiadało wiedzę z zakresu kultury i dziedzictwa narodu, własnego regionu,

Wykazywało inicjatywę w działaniu i umiało wyrażać swoje uczucia,

Dostrzegało swoja wyjątkowość i potrafiło zaprezentować ja szerszemu gronu społecznemu.

Było dobrze przygotowane do zadań jakie stawia szkoła.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM

Zebrania ogólne i grupowe z rodzicami oraz Rada Rodziców,

Konsultacje indywidualne z nauczycielami,

Prowadzenie kącika dla rodziców,

Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców,

Współorganizowanie uroczystości i imprez przedszkolnych,

Angażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola i poszczególnych grup,

Angażowanie rodziców w działalność prozdrowotną przedszkola,

Zachęcanie rodziców do podejmowania konkretnych działań na rzecz przyrody ojczystej,

Bogaty kalendarz uroczystości.

Prezentacja uroczystości, oraz udostępnianie filmów stronie internetowej przedszkola.

Współpraca z Radą Rodziców.

Prowadzenie strony internetowej przedszkola- umieszczanie aktualnych wydarzeń z życia przedszkola.

Stały kontakt z rodzicami za pomocą MobiDziennika.

Ważnym celem dobrego funkcjonowania w środowisku jest współpraca z:

Państwowa Strażą Pożarną,

Książnicą Beskidzka,

Bielskim Centrum Kultury,

Teatrem Lalek „Banialuka”,

Domem Kultury w Olszówce

Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,

Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej,

Szkołą Podstawową Nr 2, Nr 3,

Państwową Szkołą Muzyczną,

Przedszkolami Nr 2, Nr 11, Nr 12, Nr 16, Nr 5, Nr 56, Nr 39,

Ligą ochrony Przyrody,

Regionalnym Ośrodkiem Kultury,

BWA, BBOSiR

Domem Kultury im. W. Kubisz w Bielsku- Białej

PROMOCJA PRZEDSZKOLA

Występy i przedstawienia dzieci poza terenem przedszkola,

Dbałość o dobra opinię placówki w środowisku lokalnym,

Prowadzenie strony internetowej placówki,

Organizacja uroczystości ogólnoprzedszkolnych, prezentacja umiejętności dzieci,

Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku,

Upowszechnianie informacji o przedszkolu.

Prowadzenie kroniki przedszkola,

Organizowanie konkursów przedszkolnych i międzyprzedszkolnych,

Współorganizacja z Przedszkolem Nr 56 „Korowodu Książki”,

Udział w miejskich korowodach tematycznych.